خانه - پایگاه دانش کارجویا - چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟
فهرست مطالب

وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام سخت نیست. لازم هم نیست کار خاص و عجیب غریبی انجام دهید. کافی است فقط یک سری نکات ساده را در تولید محتوای پیج تان رعایت کنید تا پست تان وارد اکسپلور شود.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اگر وارد اینستاگرام شوید، آیکون ضربه بین را پایین صفحه خواهید دید. دقیقا سمت راست آیکون HOME. به این قسمت اکسپلور می گوییم. صفحه اکسپلور اینستاگرام، جایی است که تمام محتوا های افراد سراسر دنیا در آن دیده می شود. این محتواها می تواند پست، استوری، ریلز و یا پست IGTV باشد.

چیدمان اکسپلور هر فردی با فرد دیگری متفاوت است. زیرا اینستاگرام با توجه به علاقمندی هرشخصی، محتوا هایی که آن فرد بیشتر دوست دارد را به او نشان می دهد. هوش مصنوعی اینستاگرام این کار را برای ماندگاری بیشتر کاربر در اپلیکیشن انجام داده است. تا کاربران مدت زمان بیشتری را در این شبکه اجتماعی سرگرم شوند.

اکسپلور صفحه شما، به پیج هایی که فالو کردید ارتباط خیلی مستقیمی ندارد. به این ارتباط دارد که شما وقتی وارد اکسپلور می شوید چه پست هایی را لایک می کنید. برای چه پست هایی کامنت می گذارید. چه محتواهایی را سیو یا برای دوستان تان ارسال می کنید.

چطور وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟

حالا که با مفهموم اکسپلور آشنا شدیم. باید متوجه شویم که چه کاری باید انجام دهیم که پست مان وارد اکسپلور اینستاگرام شود. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

۱- کاور زیبا طراحی کنید

مردم در اینستاگرام کمی در دیدن محتوا عجول هستند. یعنی اگه متوجه مفهوم و منظور آن نشوند یا اون پست برای شان جذاب نباشد سریع از روی آن رد می شوند. پس حتما برای پست های ویدئویی خود کاور خیلی زیبایی طراحی کنید. این کار باعث می شود وقتی شخصی در حال اسکرول کردن پست ها در اینستاگرام باشد، با دیدن کاور پست شما، آن پست برای او جلب توجه کند.

نکته دوم خیلی مهم است. حتما کاوری که برای اول پست تان طراحی می کنید، هدف و موضوع آن پست مشخص باشد. مخاطب بداند آن پست درباره چیست. این کار به بازدید آمار آن محتوا کمک زیادی می کند.

 

۲- محتوای خوب و مفید تولید کنید

داشتن یک کاور خوب به تنهایی برای رفتن به اکسپلور کافی است. محتوای پست شما باید مفید و جذاب باشد. یعنی الگوریتم اینستاگرام به این شکل عمل می کند که اگر محتوای شما در ساعات اولیه انتشار توسط فالورهای تان مورد استقبال قرار گرفت، آن را وارد اکسپلور می کند. به افراد بیشتری نشان می دهد. هر چقدر که میزارن استقبال افراد بیشتر باشد، آن را به افراد بیشتری نشان می دهد.

مخاطب اگر حس کند که این پست شما مفید است، آن را سیو می کند. طبق الگوریتم اینستاگرام، تعداد سیو در رفتن پستی به اکسپلور اهمیت زیادی دارد. زیرا اینستاگرام متوجه می شود که پست شما جذاب و مفید بوده است که مخاطب آن را برای خود ذخیره کرده که در زمان دیگری باز هم به آن سر بزند.

 

۳- از ایده های جدید استفاده کنید

اینستاگرام شبکه اجتماعی برای سرگرمی است. همه ما ساعتی در روز را در آن مشغول هستیم. شما به یک تولید کننده محتوا، سعی کنید ایده های خلاقانه و جدیدی را اجرا کنند. استفاده از سبک های جدید برای ویدئو گرفتن یا محتوای تصویری باعث می شود که بازدید پست تان از اکسپلور افزایش یابد.

طبق بررسی هایی که انجام شده است، استفاده از موسیقی روی ویدئوها تاثیر بسیار زیادی به رفتن پست شما به اکسپلور اینستاگرام دارد. زیرا باعث جذاب تر شدن محتوای ویدئویی شما می شود.

 

اکسپلور اینستاگرام

۴- پست های آموزشی بگذارید

یکی از فاکتور های الگورتیم اینستاگرام برای بردن پست شما به قسمت اکسپلور اینستاگرام، ذخیره پست توسط دیگران است. پست های آموزشی به علت مفید بودن، تعداد سیو بیشتری نسبت به پست های معمولی می گیرند. مخاطب در اینستاگرام پست را ذخیره تا در زمان مناسبی آن را مشاهده کند.

پست های آموزشی، ترفندها، اطلاع رسانی های مفید و… معمولا نرخ ذخیره بالایی دارند. محتوایی که مخاطب حس کند می تواند برای او مفید باشد و روزی به کارش بیاید. پس حتما محتواهایی تولید کنید که این ویژگی را داشته باشد.

 

۵- تیتر جذاب بنویسید

اگر پست شما ویدئو نیست باید اسلاید اول پست تان تیتر جذابی داشته باشد. تیتر جذاب یکی از مهم ترین بخش های یک پست خوب است و درصد بسیار زیادی در جذب مخاطب تاثیر دارد. زیرا تیتر پست، اولین چیزی است که مخاطب مشاهده می کند.

اگر به تبلیغات بیلبورد های سطح شهر را دقت کرده باشید، آن ها هم از این ترفند استفاده کرده اند. هدف آن ها هم فقط و فقط جلب توجه مخاطب است. تا به این شکل پیام خود را به آن ها برسانند.

خیلی از تبلیغ نویسان مطرح دنیا عقیده دارند که هشتاد درصد وقت خود را باید صرف انتخاب تیتر مناسب کنند. این به این معنی است که اهمیت تیتر یک محتوا بسیار بالاست. خواه محتوای متنی باشد یا تصویری.

 

۶- کاربران را به تعامل تشویق کنید

همانطور که گفتیم میزان ذخیره و اشتراک گذاری پست در اکسپلور رفتن یک تاثیر زیادی دارد. پس شما بهتر است در کپشن و خود عکسی که برای پست طراحی می کنید، از مخاطب بخواهید که این محتوا را ذخیره و برای دیگران ارسال کند. طبق آمار دعوت به اقدام، تاثیر بسیار زیادی بر نرخ سیو و اشتراک گذاری آن پست دارد.

این روش برای پست های آموزشی بسیار کاربردی است. در اسلاید آخر پست تان، یک اسلایدی طراحی و آن ها را به کاری تشویق کنید. به عنوا مثال “این پست را لایک کنید” “اگر این مطلب برای تان مفید بود برای دیگران هم بفرستید” و… . با این کار نرخ تعامل کاربران با پیج شما بیشتر می شود. همین امر باعث بازدید پست شما در اکسپلور می شود.

 

اکسپلور

۷- مخاطب تان را بشناسید

شما که نمی خواهید بستنی به یک اسکیمو بفروشید؟ اگر می خواهید پست تان توسط فالورهای تان مورد استقبال قرار گیرد، برای شما فروش ایجاد کند. باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطب تان جذاب باشد. محتوایی که برای او مفید باشد. همه این مسائل به شناخت شما از کاربران تان بر می گردد. هر چقدر این شناخت بیشتر، تعامل آن ها با پیج شما بیشتر می شود.

برای اینکه بدانید مخاطب چقدر از پست شما استقبال کرده است، حتما باید به صورت روزانه و هفتگی اینسایت هر پست را مشاهده کنید. با این بررسی های مدوام می توانید سلیقه مخاطب تان را متوجه شوید. اگر پستی گذاشتید که مخاطب با آن ارتباط برقرار کرد که آن را ادامه می دهید. ولی اگر پستی گذاشتید که مخاطب واکنش مثبتی به آن نشان نداد، از برنامه تقویم محتوای پیج تان حذف شان می کنید.

 

aminfalahan
aminfalahan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *