خانه - پایگاه دانش کارجویا - چگونه امنیت پیج اینستاگرام مان را تامین کنیم؟ + آموزش تصویری

چگونه امنیت پیج اینستاگرام مان را تامین کنیم؟ + آموزش تصویری

افزایش امنیت پیج اینستاگرام
فهرست مطالب

امنیت پیج اینستاگرام، یکی از کارهای اولیه ای است که باید انجام دهید. با توجه به اینکه فعالیت در این شبکه اجتماعی اهمیت زیادی دارد، باید مراقب پیج خود باشید. زیرا بعضی اوقات، رقبا برای از بین بردن شما، دست به کارهای غیراخلاقی می زنند.

چرا افزایش امنیت پیج اینستاگرام اهمیت دارد؟

اینستاگرام در این چند ساله تغییراتی زیادی داشته است. با هر آپدیتی نیز، یک یا چند ویژگی به آن اضافه شده است. از امکانات تولید محتوا گرفته تا افزایش مدت زمان پست ها. ولی یک چیزی که در این سال نیز روی آن کار کرده، امنیت پیج های کاربرانش است.

هکرها همه جا هستند. در این چند ساله، اخبار مبنی بر هشک شدن فلان پیج معروف در اینستاگرام را نیز شنیده ایم. آن ها همیشه برای دسترسی به پیج شما از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. مخصوصا اگر پیج اینستاگرام شما، معروف و دنبال کننده های زیادی داشته باشد. چه کسب و کارهای معروف و مشهوری نبوده اند که با میلیون ها فالور، بخاطر یک اشتباه کوچک، تمام زحمات شان هدر رفت.

پیج اینستاگرام برای شما، حکم مغازه یا فروشگاه شما را دارد. شما اگر فروشگاهی بزرگ داشته باشید، قطعا برای افزایش امنیت آن، اقداماتی انجام می دهید. از نصب قفل و دزدگیر گرفته تا دوربین های مداربسته. پس نتیجه می گیرم که افزایش امنیت پیج اینستاگرام برای شما، اهمیت زیادی دارد.

راه های افزایش امنیت پیج اینستاگرام

تا به اینجای کار به اهمیت بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام تان پی بردید. حالا باید یکسری اقدامات برای آن انجام بدهید. این اقدام های ضروری برای افزایش امنیت پیج تان در اینستاگرام است تا از افشای اطلاعات یا هک شدن پیج تان جلوگیری کنید.

 

۱- انتخاب پسوورد قوی

داشت یک پسورد قوی جزو اولین راه های افزایش امنیت پیج اینستاگرام شما است. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که همیشه شماره موبایل یا کد ملی تان برای شبکه های اجتماعی تان قرار می دهید، این را بدانید که احتمال هک شدن پیج تان خیلی زیاد است.

یکی از رایج ترین روش های هک پیج اینستاگرام، حدس زدن رمز پیج او است. هکرها اول این راه ها را برای وارد شدن به پیج قربانی انتخاب می کنند. با انتخاب یک پسورد قوی و بیش از ۸ کارکتری امنیت صفحه اینستاگرام تان را افزایش دهید. نمونه ای از یک رمز قوی: z9%pG=j#6HBwM+aS . اینگونه رمزها به علت زیاد بودن تعداد کارکتر و همچنین بی معنی بودن، معمولا قابل حفظ شدن نیستند. برای همین بهتر است در جای مطمئن آن را نگه داری کنید.

 

۲- ثبت ایمیل در پروفایل پیج

یکی از اولین، اقداماتی که در پروسه ثبت پیج یا بعد از آن باید انجام دهید، ثبت ایمیل در قسمت پروفایل پیج تان است. این به خاطر این است که اگر رمز پیج اینستاگرام تان را فراموش کردید یا متوجه حضور کسی در پیج تان شدید، فورا رمزتان را تغییر دهید.

 

۳- ثبت شماره تلفن در پروفایل پیج

همیشه گفته اند کار از مهم کاری عیب نمی کند. ثب کردن کردن شماره تلفن در پروفایل، امنیت پیج اینستاگرام تان را افزایش می دهد. این به این خاطر است که اگر به ایمیل تان دسترسی نداشتید، بتوانید رمزتان را بازیابی کنید. برای فعال کردن تایید دو مرحله ای نیز به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

۴- فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

تایید دو مرحله ای در اینستاگرام، یکی از بهترین روش های بالا بردن امنیت پیج شما است. به این صورت است که اگر شخصی حتی رمز پیج اینستاگرام شما را هم متوجه شود، قادر نخواهد بود به پیج تان دسترسی پیدا کند. زیرا در تایید دو مرحله ای، اینستاگرام به شماره ای که در پیج تان ثبت کردید، کدی را ارسال می کند و از او می خواهد که آن کد را وارد کند.

۱- وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.

۲- قسمت security را باز کنید.

۳- روی گزینه Two-Factor Authentication را کلیک کنید.

۴- گزینه Text messages را انتخاب کنید.

مهم ترین نکته دیگر این امکان، قابل انقضا بودن این کد است. به صورت که کدی که اینستاگرام برای شما ارسال می کند، بعد از مدت محدودی دیگر قابلیت استفاده ندارد. اگر شخص دیگری بخواهد وارد شود، باید رمز جدیدی از طرف اینستاگرام دریافت کند. حالا مرحله به مرحله فعال شدن تایید دو مرحله ای را انجام می دهیم.

افزایش امنیت پیج در اینستاگرام

۵- بررسی لاگین اکتیوی

بعد از فعال کردن تایید دو مرحله ای، این یکی از مهم ترین قسمت ها است. شما در این قسمت می توانید مکان هایی که حساب اینستاگرام شما در آن وارد شده است را ببینید.

۱- وارد قسمت تنظیمات اینستاگرام شوید.

۲- وارد قسمت امنیت (Security) شوید.

۳- گزینه Login Activity را انتخاب کنید.

به عنوان مثال شما در تهران ساکن هستید. وارد این قمست می شوید می بینید که شخصی در بوشهر وارد حساب شما شده است. پس متوجه می شوید که فردی غیر شما نیز به پیج اینستاگرام شما دسترسی دارد. باید سریعا او را ریموو و رمز پیج اینستاگرام تان را تغییر دهید. برای این کار، روی سه نقطه ای که کنار لوکیشن وجود دارد، کلیک کنید. گزینه Log out را بزنید.

افزایش امنیت اینستاگرام

۶- ایمیل های جعلی از طرف اینستاگرام

یکی از راه های هک پیج اینستاگرام، ارسال ایمیل جعلی برای کاربران است. هکرها از این روش بسیار استفاده می کنند. افرادی هم که اطلاع زیادی ندارند، به این خاطر که حتما مطلب مهمی باشد آن را باز می کنند و قربانی دست هکرها می شوند.

اینستاگرام برای این کار، تدبیری اندیشیده است:

۱- وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.

۲- بعد گزینه امنیت (Security) را انتخاب کنید.

۳- سپس گزینه Email From Instagram را باز کنید.

با وارد شدن به این قسمت، ایمیل هایی که در طول ۱۴ روز گذشته، اینستاگرام برای شما ارسال کرده را خواهید دید. این را به خاطر داشته باشید، اینستاگرام هیچ وقت در دایرکت برای شما مطلبی را ارسال نمی کند. اگر در اینباکس ایمیل تان، ایمیلی با نام اینستاگرام دریافت کردید. قبل از باز کردن ایمیل، اول این قسمت را چک کنید. اگر چیزی نبود، یعنی ایمیل جعلی است. پس بدون باز کردن ایمیل، آن را پاک کنید.

 

۷- اتصال اکانت فیسبوک به اینستاگرام

یکی از راه هایی که امنیت پیج تان را افزایش می دهد، اتصال اکانت فیسوک، به پیج اینستاگرام تان است. با فعال سازی این روش دیگر بدون یوزرنیم و پسورد می توانید وارد پیج تان شوید. برای این کار باید حتما در فیسبوک یک حساب برای خود ایجاد کنید.

aminfalahan
aminfalahan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *