خانه - پایگاه دانش کارجویا - نحوه فعال سازی پیام خودکار دایرکت اینستاگرام

نحوه فعال سازی پیام خودکار دایرکت اینستاگرام

پیام خودکار دایرکت اینستاگرام
فهرست مطالب

این روزها اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است. در ایران نیز به دلیل فیلترینگ سایر شبکه های اجتماعی، این پلتفرم از اهمیت و محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. خیلی از مردم جدا از استفاده روزمره، از این شبکه اجتماعی برای کسب و کارشان استفاده می کنند. آن ها اکثر در دایرکت اینستاگرام پاسخگوی مشتری های خود هستند. ولی با رشد فالورها بعضی اوقات جواب دادن به پیام ها کمی سخت و زمان بر می شود. برای همین اینستاگرام راه حلی برای این مشکل اندیشیده است.

پیام خودکار دایرکت اینستاگرام

معمولا افرادی که در اینستاگرام پیج کاری دارند، بیشتر از سایر پیج های معمولی پیام دریافت می کنند. این دایرکت ها هم معمولا از نحوه خدمت رسانی گرفته تا قیمت و خیلی چیزهای دیگر. با رشد پیج و طبعا کسب و کار قاعدتا کار به جایی می رسد که صاحب پیج دیگر توان جواب دادن دستی و تک به تک به این دایرکت ها را نخواهد داشت.

در بیشتر کسب و کار بعد از یه مدت بیشتر سوالاتی که کاربران می پرسند دیگر تکراری می شود. مثلا آیا ارسال رایگان هم خواهید داشت. قیمت این پکیج شما چقدر است؟ آیا این محصول ضمانت هم دارد؟ و باقی این سوال ها که واقعا برای کسی که بخواهد به روزانه به یکسری سوال تکراری جواب دهد، کار بسیار طاقت فرسایی خواهد بود.

به همین خاطر اینستاگرام برای افرادی که پیج بیزینس دارند یک امکان به اسم پیام خودکار در دایرکت اینستاگرام اضافه کرد. به این صورت که شما سوال پرتکرای که اکثرا کاربران تان از شما می پرسند را به همراه جواب آن وارد می کنید. سپس مخاطب وقتی وارد دایرکت شما می شود تعدادی سول می بینید. اگر سوالی که در ذهنش بود همان هایی باشند که شما از قبل طراحی کردید، با زدن روی آن سوال جوابش را بلافاصله دریافت خواهد کرد.

 

چطوری پیام خودکار را در دایرکت اینستاگرام فعال کنیم؟

برای این کار شما باید از قبل یک سری اقدام انجام دهید. اولین اقدام آن است که اگر پیج تان به حالت شخصی است، آن را تبدیل به پیج بیزینس نمایید. زیرا پیام خودکار در دایرکت اینستاگرام فقط برای پیج های بیزینسی امکان فعال شدن دارد.

۱- اول وارد پروفایل اینستاگرام تان شوید. آن سه خط بالا سمت را بزنید. بعد قسمت تنظیمات (setting) را بزنید

اینستاگرام کارجویا

 

۲- در قسمت تنظیمات اینستاگرام گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید. حال از میان آن ها گزینه creator را انتخاب کنید.

فعال سازی پیام خودکار دایرکت اینستاگرام

 

۳- در صفحه مربوط به creator گزینه های مختلفی وجود دارد. برای فعال کردن پیام خودکار در دایرکت اینستاگرام باید گزینه saved replies را انتخاب کنید.

فعال سازی دایرکت خودکار اینستاگرام

 

۴- در این قسمت با همچین صفحه ای رو به رو خواهید شد. در این مرحله باید گزینه new saved reply را لمس نمایید تا بدین وسیله امکان نوشتن سوال جواب های آماده برای پیج شما فراهم شود.

فعال کردن دایرکت خودکار اینستاگرام

۵- بعد از اتمام این مراحل شما می توانید سوال جواب های آماده را بنویسید. در قسمت بالا اول باید محتوا یا سوالی که مخاطب زمانی که وارد دایرکت شما می شود را بنویسید. سپس در قسمت پایین جواب آماده ای که مناسب آن سوال یا ابهام وجود دارد را داخلش قرار دهید.

دایرکت اتوماتیک در اینستاگرام

۶- بعد از اتمام کار، گزینه تیک بالا سمت راست را بزنید. این کار باعث می شود تمام اقداماتی که انجام داده اید ذخیره شود.

 

بعد از اتمام همه این مراحل برای تست کردن این امکان وارد پیج شخصی تان شوید. سپس وارد دایرکت پیج کاری تان شوید. تا قبل از اینکه مشتری های شما پیام خودکار در دایرکت اینستاگرام شما را ببینید، قبل از آن خودتان تستش کرده باشید. تا اگر مشکلی در نحوه پاسخ دهی یا نوع سوال جواب ها وجود داشت، آن را برطرف کنید.

نحوه پیدا کردن پیام های آماده در دایرکت اینستاگرام

تمام پیام های دایرکت اینستاگرام برای شما در دسترس هستند. شما می توانید از بین این پیام ها، آن پیامی را که تمایل دارید برای کاربران ارسال شود را انتخاب کنید. کافی وارد دایرکت پیج تان شوید. علامت + در کنار قسمت تایپ را بزنید. تا اینستاگرام گزینه های جانبی پیام دایرکت اینستاگرام را برای شما نمایش دهد.

instagramdirect

بعد از این مرحله با چند گزینه مختلف مواجه خواهید شد. برای همین باید روی گزینه ای که داخل عکس با فلش نشادن داده شده است کلیک کنید.

How-to-activate-auto-message-direct-instagram

در این مرحله همه جواب های آماده برای شما نمایش داده می شود. سپس شما می توانید از بین پیام هایی که قصد دارید ارسال کنید را انتخاب کرده و سپس برای مخاطب های تان یک دایرکت خودکار در اینستاگرام بفرستید.

شما می توانید با استفاده از امکان ارسال پیام خودکار، ارتباط با مشتری های تان را مدیریت کنید. زمان کمتری برای جواب دادن به سوالات تکراری در دایرکت پیج اینستاگرام تان بگذارید. مخاطب هم با توجه به ارسال خودکار پیام ها در هر موقع از شبانه روز می تواند پاسخ سوال خود را دریافت کند.

aminfalahan
aminfalahan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *