خانه - پایگاه دانش کارجویا - تقویم محتوا چیست؟ برای اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

تقویم محتوا چیست؟ برای اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

تقویم محتوا
فهرست مطالب

اگر می خواهید در حوزه بازاریابی محتوایی، فعالیت کنید، تقویم محتوا برای خود بنویسید. مهم نیست که صاحب پیج باشید یا ادمین یک پیج اینستاگرامی. داشتن تقویم محتوایی هفتگی یا ماهانه باعث نظم پیج اینستاگرام شما می شود.

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا، به زبان ساده یعنی اینکه شما بدانید در چه روز و چه ساعتی، چه پست و یا چه استوری ای می خواهید منتشر کنید. تقویم محتوای اینستاگرام، یک تقویم ساده است که تمام اطلاعات آن محتوایی که می خواهید منتشر کنید را از قبل در آن مشخص کرده اید.

این کار باعث می شود که پروسه تولید محتوای شما منظم شود. کارهای تان دقیقه ای نودی نمی شود. چون از قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید، محتوای با کیفیت تری هم تولید می کند.

 

تقویم محتوا

تقویم محتوا در اینستاگرام شامل چه قسمت هایی می شود؟

برای اینکه یک تقویم محتوا برای خود داشته بنویسید، باید اول بدانید اول از چه قسمت هایی تشکیل شده است. ما اینجا بخش های مختلف را برای تان ذکر و هر کدام را جدا گانه توضیح داده ایم.

 

۱- تاریخ انتشار

مهم ترین قسمت تقویم محتوا، تاریخ آن است. بهتر است تقویم محتوایی که می نویسید هفتگی باشد. از شنبه تا جمعه به همراه تاریخ آن روز. چون شما ممکن است فراموش کنید که چه روزی قرار است چه پستی منتشر کنید. اگر بخواهیم با جزییات بیشتری تقویم محتوا بنویسیم، می توانیم تاریخ تحویل یا تاریخ طراحی آن محتوا را هم در تقویم قید کنیم.

 

۲- ساعت انتشار

بعد از مشخص کردن تاریخ، ساعت انتشار در اینستاگرام نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا شما باید ساعت پر بازدید پیج تان را بدانید و در همان ساعت پست یا استوری تان را منشتر کنید. زیرا کاربران شما ممکن است بیشتر در یک ساعت های خاصی گوشی دست بگیرند و وارد اینستاگرام شوند.

با این روش شما در زمانی که کاربران تان در اینستاگرام در حال فعالیت هستند، پست خود را منتشر کنید، محتوای شما در همان ساعت های اولیه بیشترین بازدید را می گیرد. ممکن است پست شما به اکسپلور هم برود. اگر در ساعتی پست خود را منتشر کنید که ساعت پر بازدید کاربران شما نیست، تمام انرژی و زمانی که برای تولید آن گذاشته اید به هدر می رود.

 

closeup computer laptop screen showing calenda with date month 53876 30070 کارجویا

۳- موضوع و عنوان محتوا

شما باید موضوع و عنوان محتوایی که می خواهید منتشر کنید را مشخص کنید. در این هفته چه موضوعاتی را می خواهید در پست یا استوری تان منتشر کنید. این کار باعث اولویت بندی کردن موضوعات محتواهای شما می شود و می توانید برای تولید محتوای پیج اینستاگرام تان نیز استراتژی مناسبی پیاده کنید.

به عنوان مثال می خواهید هفته ای یک بار پست آموزشی منتشر کنید. پیش خود می گویید شنبه ها اول هفته مخصوص به محتوای آموزشی است. اگر طبق همین برنامه پیش بروید، کم کم کاربران تان نیز متوجه برنامه محتوایی شما می شوند و اگر کسی علاقمند به این موضوع باشد، شنبه منتظر خواندن محتوای شما می شود.

 

۴- مناسبت های هفتگی

مناسبت های تقویم، یکی از بهترین موضوعات برای تولید محتوا است. زیرا معمولا موضوع داغی است که همه درباره آن صحبت می کنند و به اصطلاح ترند آن روز است. به عنوان مثل مناسبت شب یلدا. شما اگر بتوانید موضوع پیج تان را به شب یلدا و مراسمات آن ربط دهید می توانید بازدیدکننده مناسبی را به سمت پیج خود بکشانید.

محتوا نویس های حرفه ای خیلی خوب می توانند از مناسبت های تقویم برای تولید محتوا استفاده کنند. البته بستگی به موضوع پیج اینستاگرام تان نیز دارد. هر چقدر موضوع پیج و مناسبتی که در آن هستیم به هم نزدیک و مرتبط باشد، مطمئنا مخاطب های شما استقبال بیشتر از آن خواهند داشت.

 

۵- هشتگ ها

هشتگ در اینستاگرام باعث بازدید آن پست توسط دیگر افراد می شود. مزیت استفاده از هشتگ این است که افرادی که پیج شما را دنبال نمی کنند نیز پست شما را مشاهده می کنند. شما باید هشتگ های مناسب و مرتبط و همچنین پربازدید پیج تان را از قبل پیدا کنید. آن ها را در تقویم محتوایی پیج اینستاگرام تان یادداشت کنید. سپس زمانی که می خواهید پست تان را منتشر کنید آن ها را زیر کپشن تان بنویسید.

 

۶- هدف و نوع محتوا

شما نباید به هیچ عنوان نباید محتوایی بدون هدف تولید کنید. یعنی باید بدانید هدف از گذاشتن این پست یا استوری چیست. به چه چیزی می خواهید برسید. نوع محتوایی که گذاشته اید چیست. با این پست قصد گرفتن فالور دارید؟ یا قصد افزایش تعامل پیج تان. یا معرفی محصول و برای افزایش مشتری های تان است.

تقویم محتوا برای اینستاگرام

نوشتن تقویم محتوا برای پیج چه فایده ای دارد؟

نوشتن تقویم محتوایی اینستاگرام یا همان content calender، چند فایده بزرگ برای پیج شما دارد. که به صورت مورد به مورد آن ها را بررسی می کنیم.

 

۱- پست گذاشتن منظم

تقوم محتوایی باعث می شود که روند تولید محتوای پیج شما منظم شود. زیرا دیگر می دانید چه روز و چه ساعتی قرار است پست یا استوری بگذارید. تولید محتوای منظم و با برنامه برای الگوریتم های اینستاگرام اهمیت بسیاری دارد. باعث افزایش بازدید پیج اینستاگرام شما می شود.

 

۲- افزایش تعامل کاربران

تولید محتوای منظم و با برنامه با افزایش تعامل کاربران، با پیج اینستاگرام شما می شود. زیرا کاربران تان بعد از مدتی متوجه برنامه تولید محتوای شما می شوند. به عنوان مثال می دانند چه روزهایی در پیج شما پستی بارگذاری می شود. چه زمانی از روز شما استوری های تان شروع می شود.

وقتی روند تولید محتوای پیج تان منظم شد، اینستاگرام محتوای شما را بیشتر به کاربران تا نشان می دهد. اگر آن محتوا مورد استقبال آن ها نیز قرار گرفت. این روند را افزایش می دهد. در نتیجه باعث بالا رفتن آمار بازدید و تعامل پست و استوری شما می شود.

 

۳- جلب اعتماد کاربران

یکی از تفاوت های یک پیج آماتور با یک پیج حرفه ای، داشتن تقویم محتوای هفتگی است. پیجی که این را دارد، منظم تولید محتوا انجام می دهد. در نتیجه مخاطبان اعتماد بیشتری نسبت به دیگر پیج ها به آن پیدا خواهند کرد. زیر متوجه می شوند صاحب این پیج به صورت جدی برای روی تولید محتوای آن وقت می گذارد.

 

aminfalahan
aminfalahan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *