خانه - پایگاه دانش کارجویا - بهترین کتاب های یادگیری طراحی ui

بهترین کتاب های یادگیری طراحی ui

ui book
فهرست مطالب

اگه به دنبال یادگیری طراحی رابط کاربری هستید و یا به دنبال افزایش سطح علمی خودتون هستید، یکی از بهترین راه ها مطالعه کتاب هایی هست که در این حوزه نوشته شده است.

اما ممکنه که در بازار با حجم عظیمی از کتاب ها و نویسنده های مختلف رو به رو بشید. در این مقاله لیستی از بهترین کتاب هایی که به تقویت دانش طراحی تجربه کاربری شما کمک میکند رو به شما معرفی میکنیم.

Digital Design Essentials

نویسنده: Rajesh Lal

digital design essentials ui design book 2 کارجویا

 

این کتاب برای تازه کار ها پیشنهاد میشود. این کتاب به سه بخش طراحی رابط کاربری دسکتاپ، وب، تلفن همراه تقسیم شده و هر بخش شامل بخش تئوری و عملی میباشد. کتاب فوق یک مرجع مفید برای کسانی است که به تازگی وارد این حوزه شده اند.

 

Refactoring UI

نویسندگان: Adam Wathan & Steve Schoger

refactoring ui design sample 1 کارجویا

 

یکی از بهترین کتاب هایی که میتوان برای افزایش توان علمی در زمینه طراحی Ui معرفی کرد کتاب Refactoring UI می باشد. این کتاب در ۹ فصل با ارئه نکات عملی و به تصویر کشیدن نمونه های درست و غلط و توضیحات عالی در این زمینه یکی از بهترین کتاب های موجود در بازار میباشد. پیشنهاد می شود حتما این کتاب را مطالعه کنید.

 

The Best Interface Is No Interface

نویسنده: گلدن کریشنا

ui book

زیبایی یا حل مشکل کاربر؟ در این کتاب به این موضوع پرداخته شده و مشکلات تفکر طراحی که این روز ها به وجود آمده را نقد کرده، سپس به ارائه راهکار ها میپردازد.

 

Simple and Usable

نویسنده: Giles Colborne

ui book

اگه به دنبال یک کتاب با راهکار های عملی هستید تا طرح خود را ساده و کاربردی طراحی کنید این کتاب درباره حذف درست مواردی که اولویت نیستند، سازماندهی و جا به جایی عناصر ui  صحبت می کند.

 

Designing Interfaces

نویسنده: جنیفر تیدوِل

ui book

این کتاب در ۱۱ فصل و ۶۷۶ صفحه به بررسی استفاده درست از المان های مختلف طراحی ui در زمان مناسب اشاره می کند. دن سافر نویسنده ای در این حوزه میگوید:”هرکسی که در زمینه طراحی رابط های کاربری جدی باشد، باید کتاب Designing Interfaces را در قفسه کتابخانه ی خود برای مرجع داشته باشد. این کتاب جامع ترین بررسی کراس اوور از الگوهای رابط رایج در هر نقطه است.”

 

در این مقاله سعی شد چندی از کتاب های مرجع و معروف در زمینه یادگیری طراحی ui را به شما معرفی کنید. اگه شما هم کتاب های خوب دیگه ای رو میشناسید خوشحال می شویم به ما و سایر کاربران سایت معرفی کنید.

آرمان نوروزی
آرمان نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *