کویل تسلا چیست؟ | ۴ مطلب جالب درباره کویل تسلا
کویل تسلا چیست؟ کویل (سیم پیچ) تسلا یک مدار مبدل رزونانس است که در سال ۱۸۹۱ میلادی توسط نیکولا تسلا ساخته شد و از آن برای تولید ولتاژهای بالا، جریانهای کم و الکتریسیته متناوب با فرکانسهای بالا استفاده میشود و این سیم پیچ شامل دو یا سه مدار الکتریکی رزونانس میشود که تسلا از این سیمپیچها برای پیشبرد […]
چالش های مصرف انرژی چیست؟ ۳ مورد اصلی آن
چالش های مصرف انرژی چیست؟ انرژی از منبع های بسیاری به دست می آید.خورشید یکی از منابع انرژی گرمایی و نورانی است. باد و آب منابع انرژی جنبشی،یا انرژی حاصل از حرکت ،هستند. این منابع انرژی از جمله منابع انرژی تجدید پذیرند. ذخایر این نوع انرژی نامحدود است.سایر منابع انرژی تجدید ناپذیرند. ذخیره ی این […]
پسماند چیست؟ ۴ ماده مهم که قابل بازیافت هستند چه نام دارند؟
پسماند چیست؟ ۴ ماده مهم که قابل بازیافت هستند چه نام دارند؟ امروزه انسان ها به ماشین تولید زباله و پسماند تبدیل شده اند.آنان هر روز صرفا با زندگی کردنشان زباله تولید میکنند. بسیاری از محصولاتی که مردم می سازند، مصرف و استفاده میکنند،و می خورند، پسماندی تولید میکنند که باید به محل تخلیه ی […]
مدیریت خطا با try و except در پایتون | ۱ مثال
سلام به تمامی دوستان عزیزم ؛ همونطور که توی مقاله ی قبلی بهتون قول داده بودم توی این مقاله قراره به بررسی مدیریت خطاها در پایتون بپردازیم و یکی از پرکاربردترین روش ها یعنی مدیریت خطا با try و except در پایتون را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم . قبل از این که بررسی […]
ساخت QR code با پایتون | ۳ حالت مختلف
با سلام خدمت تمامی دوستان عزیزم ؛ امروز می خوایم یه موضوع خیلی جالب و البته کاربردی که می دونم بعد از یادگیریش خیلی ذوق می کنید یاد بگیریم و این موضوع چیزی نیست جز یادگیری ساخت QR code با پایتون . آره درست متوجه شدین ! بعد از مطالعه ی این مقاله شما قادر […]
چندریختی در پایتون | ۳ روش مهم
با سلام خدمت تمامی دوستان عزیزم ؛ توی این مقاله به بررسی یکی دیگر از اصول مهم شی گرایی در پایتون یعنی چندریختی در پایتون بپردازیم . اگه با مفهوم شی گرایی در پایتون آشنا نیستین بهتون پیشنهاد می کنم قبل از ادامه ی مطالعه ی این مقاله حتما یه سری به مقاله ی شی […]
کپسوله سازی در پایتون | ۱ مثال کاربردی
با سلام خدمت تمامی دوستان عزیزم توی این مقاله قراره به بررسی یکی دیگر از اصول مهم و کاربردی شی گرایی یعنی کپسوله سازی در پایتون بپردازیم . اگر هنوز با مفهوم شی گرایی در پایتون آشنا نیستین از اوجب واجباته که قبل از ادامه ی مطالعه ی این مقاله به مطالعه ی مقاله ی […]
ارث بری در پایتون | اصل ۱ شی گرایی
سلام به تمامی دوستان عزیزم ؛ توی این مقاله قراره به بررسی مفهوم مهم ارث بری در پایتون همراه با حل چندین مثال کاربردی بپردازیم . اگر شما هم هنوز مقاله ی قبلی که مربوط به شی گرایی در پایتون بود رو مطالعه نکردین پیش از ادامه ی این مقاله ، مقاله ی قبل رو […]
بررسی Text Editor و IDE در برنامه نویسی و ۳ تفاوت آن ها
سلام به تمامی دوستان عزیزم؛ به این مقاله از سری مقالات پایتون خوش اومدین. در این مقاله قصد داریم که به بررسی Text Editor و IDE در برنامه نویسی بپردازیم. در مقالات قبلی سعی کردیم که تا حدی با زبان پایتون آشنا بشیم و برخی از نکاتی که در برنامه نویسی با اون ها مواجه […]
۴ تفاوت مفسر و کامپایلر در برنامه نویسی
سلام به تمام دوستان عزیزم ؛ در این مقاله قصد داریم که ببینیم مفسر و کامپایلر در برنامه نویسی دقیقا چیست؟ چه کار هایی انجام میدن ؟ و تفاوت های این دو رو با هم بررسی کنیم . بهتون پیشنهاد می کنم اگه هنوز مقاله ی ۵ قانون مهم نام گذاری و تاریخچه ی پایتون رو […]