خانه - پایگاه دانش کارجویا - نرم افزار های ui و ux چیست ؟

نرم افزار های ui و ux چیست ؟

نرم افزار های ui و ux
فهرست مطالب

در کنار مبانی و اصول طراحی ui و ux  حتما این سوال برای شما به وجود امده که آیا این طراحی ها هم در نرم افزار های معروف طراحی مثل فتوشاپ یا ایلستریتور ( illustrator ) انجام می شود ؟ پاسخ هم بله هست و هم نه!

برای فهمیدن ماجرا شما رو به ادامه مقاله دعوت میکنم.

نرم افزار های تخصصی

معروف ترین نرم افزار های تخصصی برای طراحی ui و ux تا زمان انتشار این مقاله سه نرم افزار adobe XD , FIGMA و Sketch می باشد که دو مورد اول در کشور ما طرفدارای بیشتری دارد.

هر کدوم از این نرم افزار ها خوبی ها و بدی هایی دارن که شما بسته به اولویت های خودتون میتونید اون نرم افزار رو انتخاب کنید. برای مثال اگر به صورت تیمی کار میکنید نرم افزار FIGMA قطعا برای شما گزینه بهتری هستش. از طرف دیگه نرم افزار XD برای شرکت Adobe هستش و هماهنگی بیشتری با سایر برنامه های معروف این شرکت مثل Adobe After Effects و Adobe Photoshop دارد.

انتخاب با خودتون هستش و نکته مهم در یادگیری ui و ux تمرین، تمرین و باز هم تمرین شماست و نه نرم افزار

چرا فتوشاپ نه ؟

شاید این سوال رو بپرسید که چرا این نرم افزار ها تخصصی هستن و فتوشاپ تخصصی نیست ؟

جواب اینه که شما در مرحله ux و قبل از این که به ظاهر گرافیکی برسید نیاز به طراحی wireframe و بعد از اون prototype دارید که از وظایف طراح رابط کاربری و تجربه کاربری هستش.

این موارد رو در نرم افزارهایی مثل فتوشاپ یا نمیشه انجام داد و یا به سختی میتوان انجام داد. پس با نرم افزار های غیر تخصصی یک جای کار لنگ می زند.

 

بهترین راه کار

شما می توانید از ترکیب این نرم افزار ها و استفاده تخصصی از هر کدام به بهترین نتیجه برسید. برای ویرایش تصاویر از فتوشاپ، برای تصویرسازی از adobe illustarator و برای رابط کاربری و تجربه کاربری از یکی از نرم افزارهای تخصصی بهره ببرید.

 

در این مقاله سعی شد شما رو با نرم افزار های تخصصی طراحی ui و ux ، دلیل تخصصی بودن آنها و بهترین راهکار آشنا کنیم.

آرمان نوروزی
آرمان نوروزی