خانه - پایگاه دانش کارجویا - علت کارنکردن هشتگ در اینستاگرام + راه حل در ۵ دقیقه

علت کارنکردن هشتگ در اینستاگرام + راه حل در ۵ دقیقه

هشتگ در اینستاگرام
فهرست مطالب

قبل از اینکه بدانید چرا هشتگ در اینستاگرام کار نمی کند. بهتر است با مفهوم و کاربرد آن آشنا شوید. پس از معرفی کوتاه به بررسی علت های آن ها نیز می پردازیم.

 

هشتگ در اینستاگرام به چه معناست؟

به طور خلاصه، هشتگ برچسبی برای دسته بندی کردن مطالب موضوعات است. به این منظور که اگر شما بخواهید مخاطب شما، تمام مطالب مرتبط با برنامه نویسی را به صورت یک جا ببیند، روی هشتگ #برنامه_نویسی کلیک می کند و تمام مطالب مرتبط برای او نمایش داده شود.

هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

هشتگ گذاری در اینستاگرام باعث جذب فالور هدف می شود. چرا فالور هدف؟ زیرا کسی که به آن موضوع هشتگ علاقه داشته باشد، با پیدا کردن پیج شما در اینستاگرام، پیج شما را فالو و بقیه مطالب تان را دنبال می کند.

کاربرد دیگر، افزایش بازدید آن پست است. زیرا وقتی شما هشتگ مرتبط با موضوع آن پست را استفاده کنید، اینستاگرام آن را در بین دسته بندی ها قرار می دهد. به عنوان مثل اگر کسی در اینستاگرام هشتگ #بازاریابی_محتوا را سرچ کند، اینستاگرام پست شما را در بین پست های دیگری که از این هشتگ استفاده کرده اند، به آن فرد نمایش می دهد.

کاربرد دیگر هشتگ، برای برندینگ است. اگر شما برند خاصی هستید، می توانید هشتگ اختصاصی برای خود تولید کرده و آن را زیر پست های تان استفاده کنید.

از دیگر کاربرد های هشتگ در اینستاگرام، می تواند به دسته بندی کردن محتواهای پیج تان نیز اشاره کرد. اگر پیج شما چند نوع محتوا تولید می کند که به عنوان مثال یکی از آن محتواها آموزشی است. می توانید #آموزشی را زیر پست های آموزشی تان قرار داده، تا مخاطب با دیدن این هشتگ متوجه موضوع پست تان شود.

شما نیز می توانید هشتگ اختصاصی تر هم برای موضوعات پیج تان تولید کنید. یعنی هشتگی تولید کنید که اختصاصا مربوط به محتواهای پیج تان است. به عنوان مثال هشتگ #آموزش_سریالی_۱ . که مخاطب با کلیک کردن روی این هشتگ تمام پست هایی که در پیج تان با این موضوع وجورد دارد را ببینید.

 

چرا هشتگ می گذاریم ولی کار نمی کند؟

حالا بعد از اینکه با مفهموم هشتگ آشنا شدیم، می خواهیم علت کارنکردن آن را بررسی و برای آن ها راه حل ارائه کنیم. پس اول با دلایل آن آشنا می شویم.

 

هشتگ های تکراری

استفاده از هشتگ های تکراری برای پست های پیج تان کار اشتباهی است. اگر شما هر بار که پستی را منتشر می کنید، از یک سری هشتگ های یکسان استفاده کنید، به مرور زمان هشتگ ها دیگر برای شما بازدیدی نخواهند داشت.

 

هشتگ های بی ربط

یکی دیگر اشتباهات، استفاده از هشتگ های بی ربط به پست شما است. به عنوان مثل پیج شما و محتواهای که تولید می کنید درباره آموزش برنامه نویسی است. ولی از هشتگ های #استقلال #پرسپولیس #رامبدجوان و… استفاده می کنید. این کار به شدت برای پیج شما مضر و برای پیج شما بی فایده است. زیرا مخاطبی که به واسطه این هشتگ ها وارد پیج شما می شود، هیچ علاقه ای به محتوای پست شما ندارد.

 

هشتگ های بیش از حد

تعداد هشتگ هایی که اینستاگرام به شما اجازه می دهد استفاده کنید ۳۰ عدد است. ولی این درست است که ما همیشه تمام ۳۰ تا هشتگ را استفاده کنیم؟ مسلما خیر. بهترین عدد تقریبا بین ۹ الی ۱۲ هشتگ است. پس بهتر است همیشه از هشتگ های کمتر و مناسبت تری استفاده کنیم.

 

هشتگ های رقابتی

انتخاب هشتگ بسیار مهم است. اگر شما هشتگ هایی انتخاب کنید که بسیار رقابتی هستند، کارتان اشتباه است. زیرا اگر از هشتگ هایی استفاده کنید کنید که دنبال کننده های میلیونی دارند، این باعث می شود پیج شما که تعداد فالور کمتری دارد داخل این هشتگ ها نشان داده نشود.

 

هشتگ در اینستاگرام

چگونه هشتگ در اینستاگرام انتخاب کنیم؟

حالا که یادگرفته ایم علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام چیست. می خواهیم اصول درست این کار را با هم مرور کنیم. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

چندتا هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

تعداد هشتگ های مجاز در اینستاگرام ۳۰ عدد است. ولی اگر می خواهید هشتگ هایی که استفاده می کنید بازدید خوبی برای پست تان ایجاد کند. عدد ۵ الی ۱۱، گزینه بسیار خوبی است.

 

هشتگ های عمومی و خصوصی تر؟

بهتر است اول از هشتگ های عمومی تر در حوزه مرتبط مطلب مان استفاده کنیم. بعد تر هشتگ های کمی اختصاصی تر هم زیر پست های مان به کار ببریم. اینطوری به اینستاگرام سیگنال خوبی می دهیم. بازدید پست مان نیز بالاتر می رود.

 

هشتگ های پر بازدید یا کم بازدید؟

این مورد بسته به تعداد فالورهای شما دارد. ولی به طور کلی از هشتگ هایی که استفاده آن ها زیر ۱۰۰۰ است اصلا توصیه نمی شود. بهتر از پلکانی شروع کنید. به طور مثال ۳ تا هشتگ بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰. ۲ تا هشتگ بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰، ۲ تا هشگ بین ۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ و الی آخر…

 

پیدا کردن هشتگ های پر بازدید در اینستاگرام

شما باید مجموعه ای از هشتگ های پربازدید و مرتبط با پیج تان جمع آوری کنید. کار ساده ای هم است. به قسمت سرچ اینستاگرام بروید، هشتگ هایی که فکر می کنید می توانند برای افزایش بازدید پیج تان موثر باشد در نت پد گوشی تان ذخیره کنید. بعد به تناوب زیر پست های تان استفاده کنید.

 

بررسی کردن رقبا

شما باید همیشه رقبایی که دارید را دنبال کنید. جدا از ایده گرفتن از محتوای آن ها، باید بررسی کنید که آن ها بیشتر از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. روش هشتگ گذاری آن ها چگونه است؟ ولی باز این نکته را فراموش نکنید. لازم نیست همه هشتگ هایی که رقبای تان استفاده می کند را، شما استفاده کنید. زیرا ممکن است تعداد فالورهای پیج شما با آن ها بسیار متفاوت باشد.

 

تحلیل کردن آمار پست

تحلیل و بررسی یکی از روش هایی است که به شما بسیار کمک می کند. شما باید بعد از هر بار پست گذاری، اینسایت پست تان را مشاهده کنید. به این خاطر که باید همیشه چک کنید ببینید این هشتگ هایی که استفاده کردید، تا چه میزان برای پست شما بازدید کننده آورده است. اگر نتیجه مثبت بود همین هشتگ ها را به تناوت در پست های دیگرتان باز استفاده کنید. اگر هم موثر کارایی نداشتند، از هشتگ های انتخابی تان حذف شان کنید.

aminfalahan
aminfalahan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *