خانه - پایگاه دانش کارجویا - چگونه تبدیل به طراح UI/UX شویم؟

چگونه تبدیل به طراح UI/UX شویم؟

چگونه طراح UI/UX شویم؟
فهرست مطالب

سوال هر کسی که میخواد تبدیل به یک طراح UI/UX بشه اینه که چه جوری میتونه این کار رو انجام بده و تبدیل به یک دیزاینر بشه؟

در این مقاله میخوایم نقشه راه تبدیل شدن به یک طراح UI/UX رو با شما به اشتراک بگذاریم.

 

با مفاهیم و تئوری ها آشنا شوید

طراحی UI/UX شاخه ای تخصصی از رشته گرافیک دیزاین هستش. پس شما در وحله اول باید با ساده ترین و کاربردی ترین مفاهیم رشته گرافیک آشنا باشید. مفاهیمی مانند تئوری رنگ ها و روانشناسی رنگ ها و اشکال هندسی، اصول گشتالت و… . در ادامه باید به سراغ مفاهیم عمیقتر و تخصصی تر تخصص طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری بپردازید.

شما به دیزاین باید از دو نظر نگاه کنید. یک دیدگاه هنر که به اثر زیبایی ببخشید و دیدگاه دیگر دید مهندسی هستش که برای حل مسئله باید از آن استفاده کنید. شما به عنوان یک طراح UX باید بتوانید حل مسئله کنید و محصولی با دسترسی پذیری و کاربرد پذیری بالا تولید کنید. پس باید با دنیای مفاهیم و اصطلاحات آشنا باشید و کاربرد آنها در عمل را نیز بدانید، تا بتونید مشکلات کاربر رو درک کرده و با بهترین روش این مشکل رو برطرف کنید. صرفا دیدن نمونه کار های زیبا از سایت های الهام گیری مثل Dribbble و Behance نمیتونن از شما یک دیزاینر حرفه ای بسازن و شما صرفا اون نمونه کار های زیبا رو بدون دلیل دونستن فلسفه اون دیزاین کپی میکنید و برای پروژه های خودتون استفاده میکنید و اگه کارفرما از شما سوال بپرسه که چرا اینجوری؟ شما صرفا با دونستن مفاهیم میتونید پاسخ گو او باشید.

 

چشمانت رو عادت بده

در مرحله بعد تا میتونید به چشم و مغز خودتون خراک و تغذیه خوب بدید و این کار فقط با دیدن نمونه کار های خوب و خوندن فلسفه دیزاین اون ها ( case study ) ها صورت میگیره. با دیدن نمونه کار ها و در دل اون ها به دنبال مفاهیم بگیردید و کاربرد اون ها رو پیدا کنید.

 

کپی کن!

شما باید مهارت نرم افزاری قوی نیز داشته باشید تا بتونید تبدیل به یک دیزاینر حرفه ای بشید. برای این کار نمونه کار های خوبی رو که میبینید سعی کنید عینا مثل همون رو دیزاین کنید تا مهارت نرم افزاری شما نیز قوی شده و تبدیل به یک طراح UI/UX خبره بشید.

 

تمرین تمرین تمرین

از روز اول به دنبال کارفرما میگردی ؟ خب برای خودت یه کارفرمای فرضی تعریف کن با سیستم جایزه و پاداش و تنبیه و یک پروژه فرضی ایجاد کن. مهم اینه که خودتون و کارفرمای فرضیتون به کم راضی نباشه و با دیزاین ۱ یا ۲ صفحه پروژه رو تموم کنید، سعی کنید یک وبسایت یا اپلیکیشن که داره فعالیت میکنه رو ری-دیزاین کنید. اونم به صورت کامل تا در یک پروژه واقعی کمتر به مشکل بخورید. خیلی از مفاهیم اصلی طراحی UI/UX خودشون رو در جزئیاتی که فکرشو نمیکنید نشون میدن و اگه شما صرفا به دیزاین صفحات اول و کانسپت های فرضی متکی شده باشید در پروژه های واقعی به مشکل میخورید.

 

هیچ وقت آموزش رو قطع نکن

هر وقت احساس کردی که دیگه خیلی میدونی و دیگه چیزی نیست که یاد بگیری بدون که دیگه پیشرفتی نخواهی داشت و گام اشتباهی برداشتی. همیشه به دنبال مفاهیم جدید، نمونه کار های جدید و پروژه های تمرینی باش و خودت رو فرم نگه دار.

 

در این مقاله سعی شد که نقشه راه تبدیل شدن به طراح UI/UX رو با شما به اشتراک بذاریم. امیداوریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه.

آرمان نوروزی
آرمان نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *